woensdag 24 oktober 2007

Maatregel 2: Peperdure jas


Vorig jaar liep ik de hele winter in een leuke jas, daar niet van, maar hij was te dun. Daarom had ik het voortdurend te koud. Dat is vervelend, zeker voor iemand met de neiging de kou vast te houden, terwijl mijn warmte me juist makkelijk ontglipt. Daarom heb ik dit jaar een veel te warme jas gekocht. Een jas met ganzenveren erin, zo'n dekbed met mouwen, maar dan wel een mooie. Ik zag hem hangen in een Peperdure Modezaak. Ze hebben er prachtige kleren, maar ik ga er eigenlijk zelden naar binnen en als ik dat wel doe, pas ik niets. Het is te duur voor mij.
Deze keer werd de nieuwe wintercollectie gepresenteerd, waarbij ze een glaasje wijn schonken, dus ik ging toch even kijken. Na een glaasje wijn zag ik De Jas, ik trok hem aan en toen was het te laat. Het is niet zomaar een dekbed met mouwen, maar een speciaal gevormd dekbed met mouwen. Bovendien had de verkoopster hem zelf ook.
Gister schijnt het koud geweest te zijn. Zelf heb ik geen flauw idee, want ik droeg De Jas. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje te warm buiten. Maar dat hindert niets, ik heb het graag te warm, ik moet er alleen een beetje bij geholpen worden.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wederom meesterlijk Flop!

Vooral dat de juffrouw hem zelf ook had.... Normaal gesproken zou je natuurlijk nooit kopen wat anderen ook hebben :)

Anoniem zei

There is no such thing as bad weather, just bad clothing, zeggen de Canadezen. En zij kunnen het weten! Maarre, weet Cora hier wel van? Want met veel slim combineren en deduceren heb ik geconcludeerd dat dit geen Kempermanjas is - bij haar ga je immers vaak en zonder schroom naar binnen.

Flopke zei

Dat was inderdaad Het Grote ik-heb-hem-zelf-ook-verkoopargument, Ed.
En Siske: Cora weet inderdaad nergens van. Deze koop-ervaring is dus nog veel ingrijpender dan de meeste mensen kunnen vermoeden.

Karin zei

Fantastisch Flop! Echt een wonderschone TIP. Zo'n prachtige peperdure jas doet zoveel meer dan tegen de kou beschermen.