maandag 22 oktober 2007

Dat zijn ook geen manieren


In de stad zag ik een indiaan tegen een prullenbak zitten met een kartonnen bordje in zijn hand. Ik las dat hij protesteerde tegen de stad Amersfoort, die bezig is de 3e wereldoorlog te ontketenen.
Dat zijn natuurlijk ook geen manieren, dat ben ik met hem eens. En dan zul je zien, dan gaat straks Apeldoorn nog meedoen en dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.
Ik heb geen foto van hem genomen, want ik was hem net voorbij, toen ik me realiseerde dat ik iets belangwekkends was tegengekomen. En om dan terug te lopen, leek me geen goed idee. Ik wilde hem niet extra onrustig maken.
Kijk, dit is mijn citruspers. Het is Angela Merkel.
Ik vond hem aanvankelijk eigenlijk erg vrolijk. Zeker met een hoedje van een citroen- of sinaasappelschil op haar hoofd. Maar inmiddels vind ik het een beetje onaardig. Dus nu doe ik maar net of ik niet weet wie het is.
Ik bedoel maar: sommige dingen doe je niet.

2 opmerkingen:

Karin zei

Dat moet je er wel bij zeggen, dat het Angela Merkel is. Ze heeft ook wel wat van Rita Verdonk.

Flopke zei

Ja, die vergissing mogen mensen inderdaad niet maken. (Sorry hoor, maar een citroen heeft ook gevoel.)