zondag 25 november 2007

Uitsluitend Jan

Dit zag ik vanuit een trein in Utrecht. Het is niet goed te lezen, maar op dat bordje staat: Parkeren uitsluitend Jan van der Meulen. En daar staat dus een kleine groene auto geparkeerd.
Ja, en dan ga je malen.
Want als Jan Belangrijk is, zou hij nooit zo'n kleine auto rijden. (Dan moet de auto van mevrouw van der Meulen zijn. Omdat Jan in Maastricht op werkbezoek is, gaat Mevrouw eens lekker winkelen. Jan mag dan aardig verdienen, mevrouw vindt het toch altijd zonde om veel parkeergeld te betalen.)
Het kan natuurlijk ook zijn dat Jan Onbelangrijk is, maar slecht ter been. En dat hij na 40 trouwe dienstjaren eindelijk een parkeerplaatsje heeft gekregen, omdat het altijd een heel gesjouw was om hem op de werkplek te krijgen.
Of is dit autootje van een collega die denkt: ik zal die nuffige Jan eens krijgen!
Dat laatste lijkt me het meest voor de hand te liggen. Want altijd als je bordjes ziet met 'Verboden afval te dumpen', 'Geen honden laten poepen', of 'Geen grafiti op de ramen', dan zie je er respectievelijk een zak afval bij liggen of een hondendrol. Of er staat inderdaad een leus op de ruit gespoten. En altijd denk ik dan: zie je wel, dat bord staat daar niet voor niets.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee bedankt voor de tip Flopke, nu weet ik voortaan waar ik mijn auto gratis kwijt kan! Weet jij toevallig of er in Amsterdam ook ergens zo'n bordje staat?

Flopke zei

Ik houd het voor je in de gaten, Jan.